torstaina, lokakuuta 21, 2004

Kestävä kehitys voitti brändi-ajattelun

Kaikki tietävät, että Nestlé osti Valiolta hiljattain koko jäätelötuotannon Pingviini-brändin kera. Nyt Nestlé on saanut erikoisluvan käytää kuitenkin Valio-pakkauksia ensi kesään asti. Syyksi ilmoitetaan kestävä kehitys. Toisin sanoen muuten valmista pakkausmateriaalia olisi jouduttu tuhoamaan, ja sen jälkeen painamaan uudelleen Nestlén logon ja uusien yhteystietojen kanssa.

Toisaalta Nestlé ei taida olla Suomessa suosituimpien brändien joukossa - ei varsinkaan nuorten joukossa. Perinteinen Valio-jäätelön brändi sai siis vielä vajaan vuoden armon aikaa. Sen jälkeen pakkaukset varustetaan leimalla, joka saa ainakin allekirjoittaneen siirtymään Ingmannin tuotteisiin.