Vaalihelvetti vetelee viimeisiään
Kunnalisvaalipäivä on vihdoin koittanut. Tämä tarkoittaa sitä, että vaalimainonta loppuu vihdoin. Tosin ensi viikolla lehdet ovat vielä täynnä "kiitos"-mainoksia. Tämän vuoden vaaleissa printtimainontaan käytettiin melkosia summia rahaa. Tilastot tulevat varmasti julki jossain vaiheessa, mutta esimerkiksi Helsingin Sanomien päätoimittaja Janne Virkkunen arvioi lauantain Aamuseura-ohjemassa vaalimainonnan lisääntyneen 20-30 % viime kunnallisvaaleista. Sunnuntain (24.10) Hesari olikin perinteisesti täynnä ilmoituksia viime tippaan ehdokasvalinnan jättäneille.
Omaan mieleen ei jäänyt erityisesti minkään puolueen mainonta. Perinteisiä vaalikahveja tai -hernesoppia en tänä vuonna kerennyt syömään. Sen sijaan Kolmen sepän -patsaalla ei voinut olla huomaamatta Kokoomuksen vaalipaviljonkia, joka erottautui perinteisistä vaalimökeistä melko tehokkaasti. Kokoomus pyöritti myös suurella screenillä puhuvia päitä Rautatientorilla - tosin bussin ikkunasta, ilman ääniä, video näytti lähinnä surkuhupaisalta.
Näiden vaalien radikalimisti-palkinto menee kuitenkin Petri Viglionelle, jonka mainoksen Metro-lehti jätti julkaisematta (Linkki Kampanja-lehden uutiseen). Voiko RKP olla sittenkin kapinallinen?
Omaan mieleen ei jäänyt erityisesti minkään puolueen mainonta. Perinteisiä vaalikahveja tai -hernesoppia en tänä vuonna kerennyt syömään. Sen sijaan Kolmen sepän -patsaalla ei voinut olla huomaamatta Kokoomuksen vaalipaviljonkia, joka erottautui perinteisistä vaalimökeistä melko tehokkaasti. Kokoomus pyöritti myös suurella screenillä puhuvia päitä Rautatientorilla - tosin bussin ikkunasta, ilman ääniä, video näytti lähinnä surkuhupaisalta.
Näiden vaalien radikalimisti-palkinto menee kuitenkin Petri Viglionelle, jonka mainoksen Metro-lehti jätti julkaisematta (Linkki Kampanja-lehden uutiseen). Voiko RKP olla sittenkin kapinallinen?
1 Comments:
Tällainen ei ole "paremmin tietävien" mielestä korrekti ajattelutapa - menisihän siinä monelta valistustyö alta!
Lähetä kommentti
<< Home