maanantaina, marraskuuta 29, 2004

Yhteiskunta valtasi metrot

Viikonloppuna ajelin runsaasti metrolla Helsingissä. En voinut olla huomaamatta miten kaksi eri ministeriötä oli ostanut mainostilaa käytävältä. Lisäksi Helsingin Taidemuseo mainosti uutta näyttelyään.

Olisiko julkiset kulkuvälineet sitten juuri se paikka, mistä kansan tavoittaa? Toisaalta olen pitänyt metrojen mediapaikkoja aina tahokkaana mediana. Ehkä julkisissa hiljennytään hetkeksi ja ihmisillä on aikaa miettiä omiaan (tai mainostajia). Joskus metroihin oli muuten liimattu kivoja tarroja ovien varoituskylttien päälle. Samanlaisella designillä olevissa tarroissa kehoitettiin ihmisiä ajattelemaan. Tarkkaa sanomaa en muista. Sopisikohan tällainen ambient-mainonta Sosiaali- ja terveysministeriölle?