Macceja bussissa
Apple tunnetaan paitsi hyvistä tietokoneista, niin myös laadukkaasta mainonnasta. Ainakin itseeni teki vaikutuksen Pepsin ja Applen yhteinen iTunes-kampanja, jossa etualalla olivat musiikin tekijäoikeuksien rikkomisesta syytetyt nuoret. Huonoilta eivät näyttääneet tosin U2:n ja Applen yhteisetkään markkinointitoimenpiteet. Jo aikoinaan liikkui alalla huhuja, että Apple käyttäisi peräti 6% liikevaihdosta markkinointiin. Hyvin mahdollista.
Suomessa Applen mainoksia ei ole juurikaan näkynyt, jos mukaan ei laske Mikrobitin ja Helsinginsanomien viimeisimpiä lehtiartikkeleita. Eilen näin kuitenkin jotain aivan muuta. Mannerheimintiellä Helsingissä vastaan tuli bussi, jonka kyljessä komeili Applen mainos. iMac ja rivi iPod minejä komeili sen verran näkyvästi, että meinasin pudota tuolita. Näin sitä pitää.
(Olen huoltanut pikkusiskoni konetta tässä useamman tunnin, ja samalla ihmetellyt miksi kukaan haluaisi hankkia WIN-koneen. Pirun virusturva-, palomuuri- ja vakoilusofta-päivitykset.)
Suomessa Applen mainoksia ei ole juurikaan näkynyt, jos mukaan ei laske Mikrobitin ja Helsinginsanomien viimeisimpiä lehtiartikkeleita. Eilen näin kuitenkin jotain aivan muuta. Mannerheimintiellä Helsingissä vastaan tuli bussi, jonka kyljessä komeili Applen mainos. iMac ja rivi iPod minejä komeili sen verran näkyvästi, että meinasin pudota tuolita. Näin sitä pitää.
(Olen huoltanut pikkusiskoni konetta tässä useamman tunnin, ja samalla ihmetellyt miksi kukaan haluaisi hankkia WIN-koneen. Pirun virusturva-, palomuuri- ja vakoilusofta-päivitykset.)
2 Comments:
Noita mainoksia on bongailtu joitain viikkoja etenkin Westendin bussipäättärillä. Nokkelimmat jo arvelivat kyseessä olevan kovinkin tarkkaan rajattu kohderyhmämarkkinointi, kalliiksi kun edelleen Maccejä luulevat.
Nöjesguidenissa oli näköjään sivun iPod-mainos.
OOpa
Lähetä kommentti
<< Home