tiistaina, marraskuuta 16, 2004

Lidl peippaa

Saksalainen ruokakauppaketju Lidl on saanut Kuluttajavirastolta moitteet Kuluttaja-asiamiehen ja Kaupan keskusliiton yhteisen markkinointiohjeiden rikkomisesta. Lidl on ilmoittanut mainoksissaan hintojen lisäksi myös alennusprosentin. Tämähän ei sääntöjen mukaan ole hyvän tavan tapaista, sillä elintarvikkeiden hinnat elävät jatkuvasti.

Saksalaisjätin markkinointi poikkeaa hieman totutusta muutenkin. Lidl ei harrasta imagomainontaa, vaan markkinoi ainoastaan tarjoustuotteitaan. Muutenkin yrityksen (Saksassa säätiö) tiedotus- ja henkilöstöpolitiikka on aiheuttanut hämminkiä ja ihmettelyä. Suomessa Lidl toimii muuten kommandiittiyhtiönä. Taktiikka on valittu ilmeisesti yrityksen tilitietojen yms. salaamiseksi.

Mömmötti ei sitten vaivautunut muokkamaan Kuluttuja-asiamiehen tiedotetta.