torstaina, kesäkuuta 15, 2006

Kauppiasvetoisuutta

K-markettien jäätelömainokset (Jättis) olivat ilmestyneet kaupunkikuvaan. Silmiin pisti slogan, jota en tarkalleen enää muista. Olikohan se, että Kyllä kauppias osaa tai jotain sinne päin. Keskon kauppiashierarkia on tarkka. Ensin aloitetaan pikkukaupan pyörittäminen syrjässä ja siitä noustaan pikkuhiljaa ylöspäin - juuri niin kuin määrätään. Näin oli ainakin ennen. Nykyisin keskusliikkeiden kilpailu on erittäin kovaa. Äs- ja Pluskorttien viidakossa vain etevin selviää. Ässäläiset ovat kovilla mm. ravintolatoiminnan takia. Todellisuudessa korttijärjestelmästä saadaan hyvä kanta-asiakasrekisteri. Vaikka sitten sen lehden lähettämiselle.

Tekeekö kauppiasvetoinen kauppa kuluttamisesta hieman henkilökohtaisempaa? Tätähän se eräs rautakauppakin on kokeillut. Tärkeintähän on nimenomaan se sitouttaminen. Keskuskauppaliikkeet puhuvat tosin keskittämisestä.

On muuten todellinen lottovoitto päästä Citymarketin kauppiaaksi. Joku väitti yhden kassan vuosimyynnin olleen aikoinaan 10 miljoonaa markkaa. Monta kassaa sinun Cittarissa on?

1 Comments:

Anonymous Anonyymi said...

En tiedä siitä henkilökohtaisuudesta, mutta kun olin veljeni kanssa rakentamassa terassia mökille ja kysyin mistä hän hankki puutavarat, han sanoi ostaneensa ne Timolta. Keltä Timolta, ihmettelin. No siltä tietysti joka on telkkarissa, veljeni vastasi.
Soitin sinne kauppaan, kysyin mitä maksaa, ja kun hinta oli mielestäni liian kallis, pyysin Timoa puhelimeen. Timo pudotti hintaa heti 20 % kun juttelin kuin olisin ollut vanhakin tuttu, veljeni selvensi.
Pitänee siis soittaa Timolle Kangasalalle suoraan, tai jollekin muulle TV:stä tutulle Rautia-kauppiaalle, kun tarvitsee jotain rautakaupasta.
Harmi kun K-kaupan Väiski ei ole enää hommissa lihatiskillä.

10:06 ap.  

Lähetä kommentti

<< Home