torstaina, maaliskuuta 24, 2005

Newsletter mainoskanavana

Uutissähköpostit ovat helppo tapa seurata oman alansa tapahtumia. Vaikka blogit, nettisivut ja RSS-virratkin ovat ihan kelpo vaihtoehto. Sähköposteille varaa kuitenkin aina hieman aikaa, ja siinä sivussa ne uutisetkin tulevat luetuksi. Newsletter-posteihin on helppo sisällyttää myös mainontaa. Ainakin Taletumin posteissa on aina mainoksia, jos ei muusta, niin oman kirjakaupan tarjonnasta.

Apple postittaa mainospostinsa mielenkiintoiseen aikaan - lauantai-iltana. Eiköhän tuokin ole melko tarkkaan laskettu ajankohta. Jobs muuten uskoo "esittele sunnuntaina, myy maanantaina" -taktiikkaan. Samaan perustuu myös autojen myynti ja esim. formula-kilpailut. "Voita sunnuntaina, myy maanantaina".

Uutiskirjeet ovat hyvin suora ja henkilökohtainen myyntikanava. Tulevaisuudessa tarjonta tulee varmasti lisääntymään - ja nyt en puhu spämmistä. Suora kontakti on tehokas kontakti.